Strategia promocji i informacji KPO
Autor:
Ewelina Gołębiewska
08maj
Informujemy, że na oficjalnej stronie internetowej Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) można znaleźć informacje na temat Strategii promocji i informacji KPO wraz z plikami do pobrania (bezpośredni link znajduje się TUTAJ).
Komunikacja w zakresie Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w Polsce koncentruje się na informowaniu o ofercie wsparcia oraz możliwościach z nim związanych, przedsięwzięciach, rezultatach, a także o założeniach Europejskiego Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (ang. Recovery and Resilience Facility−RRF) w ramach Europejskiego Funduszu Odbudowy (ang. Next Generation EU), którego celem jest przywracanie na odpowiednie tory rozwoju krajów członkowskich i Unii Europejskiej po kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19.
Skuteczna komunikacja pomaga w sprawnym i efektywnym wykorzystaniu środków dostępnych z różnych instrumentów europejskich dla rozwoju kraju, a także zapewnia transparentność wydatkowania tych środków−wskazuje możliwości, wspiera realizację przedsięwzięć, a także pokazuje ich efekty i znaczenie.
Celem komunikacji jest budowanie świadomości społeczeństwa o roli i wartości dodanej wsparcia z budżetu Unii Europejskiej w tym zakresie oraz na temat wartości takich jak m.in. współpraca i solidarność, które leżą u podstaw KPO. Komunikacja na temat KPO będzie prowadzona spójnie i komplementarnie z komunikacją na temat instrumentów wsparcia z polityki spójności, funkcjonujących w Polsce pod marką FunduszeEuropejskie (FE), a w uzasadnionych przypadkach łącznie.
System komunikacji KPO obejmuje:
-
Strategię Promocji i Informacji KPO, która określa zasady prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych KPO,
-
załącznik do Strategii Promocji i Informacji KPO określający zasady stosowania oznaczeń graficznych − Księga Identyfikacji Wizualnej KPO.